torsdag 7 april 2011

Mitt blivande hem

OK, här kommer en presentation av mitt renoveringsobjekt. Troligen kommer det mesta på Bloggen en tid framöver att handla om huset. Min förhoppning är att det inte ska ta allt för lång tid innan det är inflyttningsklart.

Köpte huset med inventarier..... suck. Hur kan man spara på så mycket skit. Charlie (en tidigare granne) har fått allt av möbler och pinaler mot att han hämtar det. Vi har nog burit ut prylar och pinaler i två dagar. Det har inte "bara" varit att riva, vi har även fått flyttat ut.

När det är färdigt har jag ett drömboende och det kommer att vara optimalt för hundarna och mig.


Än så länge, under rivningsfasen är vi tre arbetare. Anders (min mammas sambo) Mamma och jag. Anders är den stora slitvargen. Nog har vi alla redan tappat sugen, tyckt att det varit ett omöjligt projekt. Men nu är vi gång igen. I går fotade jag lite, för att hålla motivationen uppe framöver. Då man kan gå tillbaka och se att det faktiskt hänt något.
Det har inte infunnit sig någon större "kärlek" till huset än, men tror det kommer ;)

Som ni ser på bilderna håller vi till på övervåningen och river. Det ser MYCKET bättre ut än vad jag trodde det skulle göra.

Är rädd för att golvet och trossbotten är helt slut. Det blir vi varse bara rivningen på övervåningen är klar.

Det börjar våras i Ansjö.





Design på hög nivå, det röda med vita blommor fanns på tapeter,
varmvattenberedaren och duchdrapperi ;)


Skräp åker rätt ut genom fönstret





Farstukvisten är stöttad, den höll inte att luta sig emot ;)
Mor lilla mor, vem är väl som du..

Här ska senare bli badrum och tvättstuga



















Kök


det här fanns under takpappen i köket, hmmm


Kök, den här väggen ska rivas. Längst in till höger om fönstret ska
förhoppningsvis trappan till övervåningen placeras

















Kök. Muren var igenmurad, huset har inte haft något att andas
med på över 40 år

Hall och trappa som senare ska flyttas

så här ser/såg det ut när man kom upp i trappan


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

F.d toalett och badrum på övervåningen

Det som ska bli vardagsrum

Här är sovrum, med härliga tapeter

Anders ser ut att trivas med att riva.
Där Anders står kommer troligen trappan att komma upp
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mamma drar ur spik. Jättekul

En eminent konstruktion, endast spånskivor med isolering på

De här ska inte få bo kvar. Takplåten ligger direkt på takreglarna

Fuskbyggarna


Har förstått att det är av högsta vikt att isoleringen är nogrann.
Många remsor små blir till en hel.....

1 kommentar:

  1. Jisses, vilket projekt!! Men tänk vad häftigt när det är klart! Du måste lägga ut "före - under tiden och - efterbilder! Jag älskar såna här bloggar :) Kram och lycka till!

    SvaraRadera