fredag 13 maj 2011

Gravid och grävare

Gravid brukar man inte säga om tikar, men dräktig. Katja ser dräktig ut, hon kan var "mattjock" men allt tyder på att det finns valpar i magen. Hon dricker mycket, är ännu mera matig samt att vulvan inte blivit mindre. Jag har ännu inte kollat med ringen, men som sagt allt tyder på valpar :)
Till mitt hus, som ännu inte är mycket till hem ännu. Det känns ändå som det går framåt trots att det bara ser värre och värre ut. I tisdags åkte jag och min bror Rasmus ned till Karlstad och hämtade ett kök köpt via blocket. Har funderat mycket över nytt eller begagnat. Kom framtill att ett nytt modernt kök inte passar i stil. Min plånbok är inte tjock, så beslutet blev begagnat. Det här en av bilderna från blocket, helt OK :)





Här kommer några bilder från förra veckan och några från igår.









Här är avloppet framgrävt, vilken tur att det blev gjort!!!!!



Här är den delen som gick till fd toaletten i hallen. Röret gick rakt under grundmuren. Där under hade rören spruckit.



Tänk om det inte hade gjorts, vilken fasa. Skitlukt och rivning av golv hade inte varit så kul.






Här står "Loppan" med en Kobra och gör sönder en stenbumling som stack upp i golvhöjd. Det är fantastiskt med barndoms kamrater som tycker att det ok att jobba. Stenen höll motstånd i tre kvällar innan den gav upp.









En grävmaskin har anlänt.Å fy ..... vad det ser ut nu.




Mina grannar säger att jag är stenrik...... det är fruktansvärt mycket storsten.

Grävmaskinisten tycker inte att det är särskilt kul att kämpa mot alla stenar.





Onödigt med grävning????

Så här mycket vatten står det i gropen där avloppet grävts fram.












Titta här något nytt. Nu har bärlinorna kommit på plats,detstår inte på innan golvåsar kan läggas/spikas















Ett stor dike :(
































Ena stunden en fin men något vattensjuk lägda

och vips... ett dike till, genast fylls det på med vatten.

Det ska bli spännande att se om vattnet i gropen minskar.  Fortsättning följer på grävningen.









1 kommentar:

  1. Ser ut som ni jobbar på i en rasande takt och hus & tomt blir nog väldigt hemtrevligt när det är klart! Mvh, Monica Garbeklint

    SvaraRadera