tisdag 14 december 2010

Fortfarande kallt

Det står liksom stilla, vi har näst intill gått i ide.
Har skrutit med att här på Åsen är det inte alls lika kallt, hmmm
Insåg igår att min termometer pajat. En ny är beställd!

När Solan hämtade mig igår,(vi var på shopping i Birsta) visade hennes biltermometer på -25
men jag motsatte och hävdade att det minsann "bara" var -16, min termometer visar endast -11 eller -16 :(

Ja vet inte men tror vi är inne på 4:e veckan under -15. Eftersom nämnda termometer är ur funktion har jag ingen aning hur kallt det är, men Fia som gör lite som hon vill var ute i ca 15 minuter och  frös så hon skakade när hon kom in.
Hon fick bli nedbäddad i sängen en stund :)

Det blir inga promenader!!!
Hundarna springer ut, gör ifrån sig och krafsar på dörren. Det tar ca 1 minut / hund. Sen ligger de och trynar i säng och soffor. Matten gör heller inte så mycket mellan arbetsnätterna mer än bär ved och eldar.


Valparna är nu 12 dagar gamla, de har börjat öppna ögonen.
De gör än så länge inte mycket väsen i från sig, men det kommer.
Hoppas att någon vänlig skäl kommer inom och hjälper till med fotografering snart. Men i den här kylan åker man väl inte bort i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar